Podpis elektroniczny

Certum Podpis elektroniczny to ogólna nazwa różnych technik potwierdzania autentyczności dokumentu i tożsamości jego nadawcy przy wymianie informacji drogą elektroniczną. Podpis elektroniczny musi spełnić te same warunki co podpis zwykły, tzn. powinien być trudny lub niemożliwy do podrobienia, stwarzać możliwość weryfikacji i trwale łączyć się z dokumentem. Praktyczne formy podpisów cyfrowych stały się dostępne dzięki rozwojowi kryptografii z kluczem publicznym i podlegają na dołączeniu do dokumentu skrótu, zaszyfrowanego kluczem prywatnym strony podpisującej. W praktyce podpis elektroniczny wykorzystuje się m.in. do sporządzania elektronicznych ofert, umów, wniosków, faktur, sprawozdań, deklaracji, dokumentacji medycznej, testamentów i wielu, wielu innych dokumentów wykorzystywanych w życiu prywatnym, w działalności gospodarczej oraz w administracji publicznej. ETOS Sp. z o.o. uruchomił Punkt Potwierdzania Tożsamości (Partnerski Punkt Konsultacyjny), który umożliwia załatwienie wszelkich spraw związanych z uzyskaniem certyfikatu kwalifikowanego:

  1. konsultacje o możliwościach i zastosowaniach podpisu elektronicznego;
  2. prezentacje oprogramowania do podpisywania i weryfikacji podpisu elektronicznego;
  3. potwierdzenie tożsamości – w celu wydania certyfikatu;
  4. złożenie wniosku o wydanie certyfikatu;
  5. nabycie niezbędnego zestawu do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego;
  6. instalację czytnika i oprogramowania na komputerach użytkownika;
  7. szkolenie pracowników o sposobach użytkowania.

ETOS Sp. z o.o. jest autoryzowanym partnerem CERTUM – Powszechnego Centrum Certyfikacji – Unizeto Technologies S.A. Do korzystania z podpisu elektronicznego konieczne jest posiadanie zestawu, który składa się z certyfikatu kwalifikowanego, karty kryptograficznej, czytnika kart kryptograficznych oraz oprogramowania. Już dziś – certyfikaty są niezbędne w kontaktach z ZUS, przy przesyłaniu dokumentów przez internet. Od 1 maja 2008 r. wszystkie urzędy administracji publicznej zostały zobowiązane do przyjmowania dokumentów drogą elektroniczną. E-podpis jest wykorzystywany również w kontaktach handlowych (np. e-faktury), a zakres jego stosowania stale się rozszerza, zależnie od potrzeb i metod pracy – wybierz niezbędny zestaw:

Certum standard i Certum mini – zestaw do podpisu
Certum bez czytnika – zestaw do podpisu
Odnowienie certyfikatu
Odnowienie – przeniesienie certyfikatu kwalifikowanego konkurencji 
Zestaw cryptoCERTUM – autoryzacja przy współpracy z SI CEPiK
EKSPRESOWA ścieżka uzyskania certyfikatu w 24h – NOWOŚĆ
SimplySign – mobilny podpis elektroniczny – NOWOŚĆ

 

Potrzebujesz porady?
89 535 15 60
Jesteśmy do Twojej dyspozycji od poniedziałku do piątku od 800 do 1600